Schrijfsels rond bibliotheek en bibliotheekzaken. En alles wat interessant is voor het inlichtingenwerk, mediawijsheid en andere bibliotheekzaken.

woensdag 8 juli 2009

Games in de bibliotheken


Soms vind je zo maar een belangrijk item zonder dat je er gericht naar zocht. Dat gebeurt me nogal eens. Zo ook bij de voorbereiding van een werkbespreking over het inrichten van een plek voor het spelen van computergames en het opstarten van de Gamepilot. Hierover later meer... Afgelopen dinsdag was ik nog met collega's op werkbezoek in DOK, de bibliotheek in Delft (zie foto). Ik keek bewonderend naar allerlei plekken waar je games kunt spelen. Ik begrijp dat de collectioneurs in Haarlem ook al in voorbereiding zijn tot het aanschaffen van Games. Hoe komt het ook alweer dat we ze nu wel weer mogen uitlenen? Ik kan dat natuurlijk met een stukje tekst gaan uitleggen, maar bijgevoegde video zegt het veeeeel beter! Ik raad dan ook iedereen aan dit filmpje te bekijken...
Wouter van der Hoog geeft toelichting op nieuwe regeling rond uitlenen van games in bibliotheken.

Games in Bibliotheken from DOK Delft on Vimeo.


Meer over Games is vanaf nu te vinden bij http://gaming.dok.info/

Geen opmerkingen: