Schrijfsels rond bibliotheek en bibliotheekzaken. En alles wat interessant is voor het inlichtingenwerk, mediawijsheid en andere bibliotheekzaken.

maandag 13 juli 2009

Congres Digitale Bibliotheek 2012 Live


Vandaag heb ik geprobeerd online de bijeenkomst van de "Digitale Bibliotheek 2012" te volgen via CubissCast met Ustream.tv. Daar kun je nog steeds de presentaties oproepen. Je kon ook meedoen met twitter via de code #db2012. Uiteindelijk was de verbinding te slecht om heel actief mee te doen. Vooral het geluid liet te wensen over. Er was onder andere geen microfoon in de zaal waardoor je niks kon volgen wat er gevraagd werd. Over het algemeen vind ik het heel prettig om op deze manier het Congres op afstand te volgen De obstakels zijn vooral in onze bibliotheek te vinden. Ik kom er steeds meer achter dat de pc's niet voldoen. Hoe moet dat in de toekomst?
Ik ga vanavond, thuis via geluidsboxjes, proberen enkele presentaties wat beter te gaan volgen. Vooral benieuwd ben ik naar het verhaal van Vincent Evers en Joost van Stiphout (Senior Consultant IT at Cubiss).
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: