Schrijfsels rond bibliotheek en bibliotheekzaken. En alles wat interessant is voor het inlichtingenwerk, mediawijsheid en andere bibliotheekzaken.

vrijdag 13 november 2009

Vergankelijk


Waarschijnlijk doet het begin van de herfst buiten mijn gedachten vervoeren naar het vergankelijke. Het zijn niet alleen gedachten die verwaaien en veranderen, maar ook spullen verdwijnen of krijgen een nieuw uiterlijk. Zo kwam ik op deze druilerige ochtend een nog niet zo heel oud uithangbord tegen van de bibliotheek bij de afgedankte spullen. Het bord is niet zó oud maar wel achterhaald, want we doen mee met het nieuwe landelijke logo. Dus overal worden logo's vervangen, op briefpapier, enveloppen en natuurlijk aan de buitenkant van het gebouw. Je ziet het langszaam veranderen.
Nostalgische mijmeringen overvallen me bij het zien van het uithangbord waar we eens zo trots op waren. Ik realiseer me dat het vandaag vrijdag de 13e is. Normaal gesproken heb ik daar niks mee, maar nu twijfel ik wel een beetje... Is het een teken? Hoe gaat het met de essentie van de bibliotheek, staat die nog overeind? Ik zou zeggen komt dat zien. We zijn een bedrijf in beweging. Al heel snel zijn er games, ereaders, digitale luisterpalen... en nog veel meer. O ja, ik zou bijna al die handige boeken vergeten.

P.S. Heb je op de link geklikt? Haha, onze website is nog niet vernieuwd. Ok hier veranderd er het een en ander...
Binnenkort de kinderwebstie van de bibliotheek Haarlem en omstreken: De Leesmug
Er is al: De Muziekpagina Biebsounds!

Geen opmerkingen: